About Me

My photo
im a simple little chix who owned a great and wonderful life.... a proud Liverpudlian & ELF.... a big fan of many kpop band.. but really obsessed 2 Super Junior... i cant describe myself in any word... there is 2 many side of me... sumtimes i can be so good or bad... if u treat me well, i;ll serve u well.... that phrase maybe can describe me as well... Jus be good 2 m3... i really hate liars...!!!

July 16, 2010

Abadi Selamanya


Setiap pertemuan ada perpisahan… sememangnya hakikat atau erti perpisahan itu amat memeritkan…. Aku ingin mengimbas kembali kenangan bersama rrakan-rakan sekampus aku yang aku sangat sayangi… 3 tahun yang lalu, aku telah menjejakkan kaki ke alam universiti. Pada awalnya, aku kelihatan begitu sekali apabila mendapat tawaran belajar di Universiti Malaya… Aku terpaksa menerima tawaran tersebut atas desakan ibubapaku… Pada hari aku berangkat ke KL, aku menitiskan air mata melihat wajah ibu ku yang sedih… Setelah tibanya di UM yang pada ketika itu berlangsungnya MHS 07/08, sekali lagi aku menitiskn air mata apabila mengucapkan selamat tinggal kepada ayahku… beliau terus berjalan tanpa memandang belakang… hari-hari yang aku lalui sepanjang MHS amat menyeronokkan apabila membuat cheers…. Sgt suka saat itu… selesainya minggu MHS, bermulanya kehidupanku sebagai mahasiswa yang menuntut ilmu… Di sana la aku mula berkawan dengan rakan-rakan, iaitu zaki, naz, turka, serena, yana, tiqah, zaki yb dan narz… tidak juga ku lupa kpd raka-rakan yang lain. Aku begitu merindui saat-saat aku, naz, serena dan zaki melepak di laman perindu sampai pagi buta…. Berlatih vocal, makan nasi lemak, menonton konsert hitz 1 bersama alan, abg fairul dan mereka bertiga….. apabila memasuki tahun kedua, persabatan aku antara azan, khai, shahir, pija, fiza, dan vogue mul terjalin... hubungan aku bersama lyne, teresia, hanie dan emelda pun semakin rapat… kami semua bersama-sama menyertai perarakan kemerdekaan. Kami berepat sgt sk shoping & mengulam belacan bersama buah jambu. Kami juga gemar memakan Maggie bersama belacan dan tempoyak.. itulah kegemaran kami. Hehehhe… Kini segalanya hanya tinggal kenangan tidak akan pernah ku lupakan….. tahun kedua merupakan saat yang paling indah~~~ aku mengenali rozi…..argh….air mata mula meniti tatkala aku sedang menaip…. Perpisahan amat memeritkan… rindu dengan geng gulai dang eng tumpung… bersorak melihat bola sepak bersama-sama azan, ben and dag geng….. sehari belum pulang ke kuching, kmi berlima geng tumbung menghabiskan masa bersam-sama ke i-city, jalan dan makan. Titisan air mata tidak mampu ditahan apabila berpisah dengan azan dan nazri di klia.. aku tidak sabar untuk berjumpa dengan mereka pada 26hb julai ini… aku ingin melepaskan kerinduan di hatiku…. Setakat ini sahaja dapat aku luahkan… kawan2…… saya sayang anda semua….. Sarangha… rakan-rakan sekalian kala ada masa terluang dengarilah lagu ini yang bertajuk A Short Journey (Suju)…. Walaupun tempoh perkenalkan kita sangat pendek, terlalu banyak memori yang kita cipta…. Abadi dan kekal selamanya….

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.